عضو کمسیون اقتصادی مجلس:عدم اصلاح لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور قول داد که لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را اصلاح کند و مجدد به مجلس ارسال شود اما با توجه به تذکرات نمایندگان هنوز دولت این لایحه را به مجلس ارسال نکرده است.

به گزاش لسان اقتصادی به نقل از موج؛ مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان ، اظهار داشت: در بحث همسان سازی بازنشستگان دولت قبل لایحه ای را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد اما دولت جدید بنا به دلایلی لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را پس گرفت و رئیس جمهور قول داد که لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را اصلاح کند و مجدد به مجلس ارسال شود اما با توجه به تذکرات نمایندگان هنوز دولت این لایحه را به مجلس ارسال نکرده است.

وی افزود: از طرفی با توجه به تورم کنونی جامعه توان خرید و معیشت را از بازنشستگان کشوری و لشگری گرفته است اما برای بازنشستگان دو کار می توان انجام داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در کوتاه مدت حمایت دولت صندوق های بازنشستگی کما اینکه اکنون هم سالانه 300 همت برای پرداخت حقوق بازنشستگان از سوی دولت پرداخت می شود در بلند مدت اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی و اساسنامه های این صندوق ها و همچنین نظارت موثر بر مدیریت صندوق های بازنشستگی یعنی گاهی وقت ها منابع هست اما بنا به دلایلی باعث مدیریت ضعیف این منابع آنگونه باید و شاید خروجی ندارد.

صالحی تصریح کرد: بازنشستگان انتظار دارند بعد از 30 سال حق بازنشستگی پرداخت می کنند از یک حقوق و مزایای متناسب با شرایط روز جامعه و متناسب با افزایش تورم را داشته باشد اینکه توقع داریم از دولت لایحه را هر چه زودتر اصلاح کند و همچنین در لایحه برنامه باید احکامی آورده شود دولت را مکلف کند در پنج سال آتی همسان سازی حقوق ها را انجام دهد.

وی تاکید کرد: امروز بازنشستگان این توقع را هم از مجلس شورای اسلامی دارند که ببینند مجلس در برنامه هفتم برای بازنشستگان چه اقدامی انجام می دهد از این رو قطعا نمایندگان مجلس اقداماتی انجام خواهند داد تا در لایحه برنامه احکامی برای بازنشستگان آورده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه به غیر از دو سه تا صندوق بازنشستگی بقیه این صندوق ها ورشکسته هستند یعنی اگر دولت کمک نکند این صندوق ها جوابگوی بازنشستگان کشوری و لشگری نیستند.// موج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *