حذف ثبت تاریخ اعتبار در دفترچه‌های درمانی

لسان: معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تحول دیجیتال در سال ۹۹ گفت: در نخستین گام ثبت تاریخ اعتبار در دفترچه‌های درمانی حذف و استعلام اعتبار دفترچه‌ها از طریق سامانه‌های متعدد اینترنتی و کد دستوری قابل انجام است.

عادل دهدشتی در جلسه با اعضا خانه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در گام دوم حذف کامل دفترچه‌های کاغذی و احراز هویت بیمه‌شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد دنبال و پیش‌بینی می‌شود که با تحقق کامل این طرح بیش از ۵۰ درصد مراجعات به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی کاهش یابد.

وی همچنین با تأکید بر این‌که مجموعه سازمان تأمین اجتماعی مکلف به توجه سخنان شرکای اجتماعی است، افزود: دیدگاه‌ها و نقطه نظرات نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مورد توجه مدیریت سازمان قرار دارد و در جلسات مربوط به تنقیح و تلخیص بخشنامه‌ها نیز نمایندگان تشکل‌ها حضور فعال داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارتقا جایگاه سازمان در افکار عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی از طریق گفتگو با شرکای اجتماعی قابل انجام است و تشکیل اتاق‌های فکر با مشارکت شرکای اجتماعی با هدف گفتگوی مستمر پیگیری می‌شود.

دهدشتی ادامه داد: ارتباط نزدیک و سازمان یافته هم با شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری و تداوم این جلسات منجر به ایجاد تفاهم و زبان مشترک با شرکای اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لایحه احیا شورای عالی تأمین اجتماعی نیز در حال نهایی‌شدن در دولت و ارسال به مجلس شورای اسلامی است، گفت: احیای شورای عالی تأمین اجتماعی منجر به تقویت سه جانبه گرایی می‌شود و شورای عالی تأمین اجتماعی مشابه با شرایط پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت.

دهدشتی همچنین از ایده برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی برای کارفرمایان استقبال و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی با کیفیت و مؤثر برای کارفرمایان و همچنین کارکنان کارگاه‌ها به منظور آشنایی با مقررات و رویه‌های سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: حوزه کاری خانه صنعت، معدن و تجارت گسترده و در این مجموعه اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت در همه استان‌ها فعال و این تشکل کارفرمایی از انجمن‌های همگن تشکیل شده است.

سهل‌آبادی همچنین با بیان این‌که کارفرمایان بیمه تأمین اجتماعی را شریک قلمداد می‌کنند، تاکید کرد: قانون مشاغل سخت و زیان آور نیازمند اصلاح فوری است و به ازا هر کارگر که مشمول قانون سخت و زیان آور شود، ۴۰۰ میلیون تومان برای سازمان تأمین اجتماعی هزینه خواهد داشت. این در حالی است که نزدیک به ۴۰ میلیون تومان توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *