تالارها باید با نیمی از ظرفیت مراسم برگزار کنند

لسان: رئیس اتاق اصناف البرز گفت: از آنجایی که برنامه ریزی برای برگزاری مراسمی چون عروسی زمان بر است هنوز فعالیت تالارها مثل قبل رونق نگرفته و مدتی زمان می‌برد که وضعیت به حالت قبل برگردد.

بهروز حصاری با اشاره به اینکه از حدود یک هفته قبل با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی مجوز فعالیت مجدد تالارهای پذیرایی صادر شده، اظهار کرد: تالارهای پذیرایی می‌توانند با نیمی از ظرفیت واقعی خود مراسم عزا، عروسی و … برگزار کنند.

وی ادامه داد: برای رعایت این شرط از سوی تالارهای پذیرایی، بازرسان اصناف و بهداشت به طور مستمر از این واحدها بازدید می‌کنند تا در صورت مشاهده تخلف اقدام قانونی لازم را انجام دهند.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا تاکنون گزارشی از تخلف واحدی به اصناف ارائه شده یا خیر، توضیح داد: تا کنون گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم البته از آنجایی که برنامه ریزی برای برگزاری مراسمی چون عروسی زمان بر است هنوز فعالیت تالارها مثل قبل رونق نگرفته و مدتی زمان می‌برد که وضعیت به حالت قبل برگردد.

حصاری در ادامه با اشاره به اینکه در طول چهار ماه اخیر بسیاری از صنوف خرد و کوچک آسیب زیادی دیده اند، گفت: در مرحله اول بسته حمایتی دولت از صنوف آسیب دیده صرفاً شامل کارگاه‌هایی می‌شد که چند کارگر داشته و لیست بیمه برای آنها رد می‌کردند در صورتی که بسیاری از صاحبان صنوف کوچک برای اداره واحد خود کارگری ندارند و خودشان به تنهایی امور را پیش می برند.

رئیس اتاق اصناف البرز تاکید کرد: برای اینکه صاحبان واحدهای کوچک هم بتوانند از بسته حمایتی دولت برخوردار شوند اصلاحیه‌ای بر دستورالعمل قبلی دولت لحاظ شده و صاحبان این واحدها هم می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و امیدواریم تعداد زیادی از آنها مشمول دریافت بسته حمایتی اصناف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *