شهرداری منطقه 9 پله برقی دانشگاه شریف را دریابد

لسان: با وجودی که یکی از اصلی ترین وظایف شهرداری های تهران در مناطق مختلف رسیدگی به رفع مشکلات شهری است اما برخی از این شهرداری ها نسبت به مسائل مناطق خود بی توجهی می کنند.
نیاز اصلی‌ترین علت اختراعات بشر بوده است. بیش از 100 سال پیش که پله برقی اختراع و نام گذاری شد، مهمترین علت آن ایجاد سهولت در تردد بین طبقات بود .
خرید و استقرار پله برقی برای پل‌های عابر پیاده (با توجه به هزینه های زیادی که نسبت به پله های معمولی دارد) مستلزم فکر و نیازسنجی و مدیریتی فهیم است .
شهرداری تهران بر اساس وظایف ذاتی خود سالیانی است که تجهیز پل های عابر پیاده به پله برقی را در دستور کار خود قرارداده است، که جا دارد از این اقدام خوب آنان قدردانی کرد؛ اما در کنار بوجود آمدن این نعمت بزرگ برای سالمندان یا ناتوانان حرکتی، مصائبی نیز وجود دارد که ازجمله آن میتوان به قطعی برق، خرابی تجهیزات و … اشاره کرد .
عدم کارایی یا خرابی این پله برقی‌ها، متاسفانه همچون «گاو 9 من شیرده است»؛ با کلی هزینه از محل بیت المال، این فکر و تصمیم خوب به فنا رفته است. عدم نظارت و سرویس نگهداری نامطلوب این پله برقی‌های دوست داشتنی باعث از بین رفتن وجهه خوب و ریختن تمام شیرها خواهد شد .
یکی از این پله برقی‌های خراب ، مربوط به پل عابر پیاده خیابان آزادی روبروی دانشگاه شریف است. این پله برقی که جانمایی خوبی دارد مدتهاست خراب بوده و صدای مردم را درآوده اما آیا گوش شنوایی است؟
با وجودی که شهرداری تهران مناطق خود را برای سرویس دهی بهتر به نواحی مختلف تقسیم کرده و هر ناحیه نیز تحت نظر یک شهردار ناحیه اداره شده و به امور آن رسیدگی می شود، نباید شاهد مشکلاتی از این دست در کلان شهر تهران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *