هوشمندسازی پلیس تا پایان 1400

لسان: فرمانده نیروی انتظامی در مراسم افتتاح پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا، از کارآمدی و حرفه‌ای‌گری کارکنان به‌عنوان یک عنصر اصلی در هوشمندسازی پلیس نام برد.

سردار حسین اشتری در مراسم افتتاح پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا که در چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با بیان این که در حوزه هوشمندسازی پلیس گام‌های خوبی برداشته شده است، گفت: بحمدالله با ظرفیت‌های خوب نیروی انتظامی در این راستا گام‌های موثری را برداشته و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به مرحله‌ای از هوشمندسازی پلیس برسیم و پاسخگوی خوبی به نیازمندی‌های مردم باشیم.

وی با بیان این که پلیس هوشمند، دقت زیاد، سرعت بالا، اشراف کامل و هوشیاری در مأموریت‌هاست، ادامه داد: باید بتوانیم با هوشمندسازی پلیس و همچنین سرعت بالا از وقوع جرائم پیشگیری کنیم. بنابراین اگر ابزار و امکانات لازم را داشته باشیم قطعا می‌توانیم خدماتی متناسب با شأن مردم به آنها ارائه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افتتاح پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا عنوان کرد: افتتاح این پروژه‌ها حتما باعث امیدواری بیشتر مردم عزیز به پلیس و دلگرمی کارکنان ناجا برای اجرای مطلوب مأموریت‌هاست.

او با تأکید بر این که کارآمدی و حرفه‌ای‌گری کارکنان، یک عنصر اصلی در هوشمندسازی پلیس است، تصریح کرد: امیدواریم با جذب نیروهای متخصص، فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و نوآوری اطلاعات به این مهم دست پیدا کنیم. امروز، متأسفانه جرائم پیچیده‌تر شده است؛ به گونه‌ای که مجرمان با استفاده از فناوری‌های جدید، در منازل خود می‌توانند به اموال مردم دسترسی پیدا کنند. بنابراین پلیس باید در این زمینه ده‌ها قدم از مجرمان جلوتر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: با توجه به تأکیداتی که در زمینه هوشمندسازی پلیس طی سال‌های گذشته شده، خوشبختانه مقدمات خوبی ایجاد شد و امیدواریم در کمتر از سه سال به نتایج مطلوب و مد نظر برسیم.

سردار اشتری تصریح کرد: امروز در نیروی انتظامی دارای کارشناسان خوبی هستیم. همچنین نخبگانی هم به دلیل عشق و علاقه به کشور خود و آرمان‌های امام راحل با پلیس همکاری‌های مطلوبی دارند. بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای هوشمندسازی پلیس استفاده کنیم. بر اساس پیش‌بینی‌های خود درصدد هستیم ارتباط بین مردم و ناجا را تسهیل و به عبارتی میلیون‌ها نفر را همکار پلیس کنیم و در گام‌های بعدی دستاوردهای خوبی در نیروی انتظامی به بهره‌برداری برسانیم و خدمات مطلوب نیز به مردم ارائه دهیم.

سردار اشتری در پایان با تقدیر و تشکر از وزارت دفاع، ارتش، سپاه پاسداران و … برای حضور در این مراسم خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها باعث رضایتمندی و اعتماد بیشتر مردم به پلیس شود.

راه اندازی قرارگاه جهادی “تأمین مسکن کارکنان”

فرمانده نیروی انتظامی همچنین ” در آئین افتتاح پروژه های عمرانی ناجا که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های پلیس، یادآور شد: نیروهای پلیس در جای جای کشور از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها به صورت شبانه روز مأموریت ها را با روحیه جهادی و مجاهدت گونه  اجرائی و عملیاتی می کنند بنابراین یکی از وظایف ما این است که مکان و ابنیه های مناسب و در خور شأن مردم و سبزپوشان ناجا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن ناجا، استیجاری یا در برخی مکان ها به صورت موقت هستیم، بیان کرد: از طرفی برخی از بناهای نیروی انتظامی نیازمند بازسازی،  مرمت یا تغییر کاربری هستند؛ در هر سوی نیازمند است در حوزه پروژه های عمرانی ناجا با ظرفیت مضاعف ورود و خلاء ها را پر کنیم.

وی یادآور شد: 121 پروژه عمرانی که به همت معاونت مهندسی ناجا به ویژه سردار “هابیل درویشی” و فرماندهان انتظامی استان ها به سرانجام رسیده را مورد بهره برداری قرار می دهیم و امید است افتتاح این پروژ ها در تسریع خدمات رسانی به مردم موثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم که خدمات انتظامی را با سرعت و دقت بیشتر به مردم ارائه دهیم، خاطر نشان کرد: پاسخگویی به انتظارات و مطالبات مردمی از پلیس از اولویت های ویژه نیروی انتظامی است و قطعا افتتاح این پروژه های عمرانی موجب رضایت مردم و سبزپوشان ناجا خواهد شد.

فرمانده ناجا اشاره کرد: امید است با همت فرماندهان انتظامی استان ها و معاونت های ستادی و تخصصی، مطابق با دستورالعمل ها برای تکمیل سایر پروژه های عمرانی و یا بازسازی برخی اماکن ناجا گام های مطلوب تری برداریم و لازم است فرماندهان با توجه به قوانین و دستورالعمل ها از ظرفیت استانداران ، شهرداری ها و … برای تحقق این مهم استفاده کنند.

سردار اشتری به فرمایشات مقام معظم رهبری به موضوع “خیرین امنیت ساز” اشاره  و تصریح کرد: لازم است فرماندهان انتظامی استان ها در راستای جذب خیرین امنیت ساز اقدام کنند تا بتوانیم بر مبنای تحقق این مهم و البته با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و قانونی، برخی خلاء ها را پر کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به محدودیت بودجه عمرانی نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: حفظ و نگهداشت اماکن و ابنیه های نیروی انتظامی یک ضرورت اساسی، و لازم است آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اشاره کرد: شایسته است که در موضوع ساخت و تکمیل  پروژه های ناجا به مباحث مربوط به مقررات ساختمان سازی به ویژه دو حوزه پدافند غیرعامل و مصرف انرژی توجه ویژه ای شود.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی “تأمین مسکن کارکنان”، عنوان کرد: اقداماتمان را در این حوزه با جدیت دنبال می کنیم به طوری که موضوع تأمین مسکن کارکنان ناجا در دو محور ملکی و سازمانی در دستور کار است و ان شاء الله بتوانیم ظرف مدت سه سال آینده، نهضت تأمین مسکن کارکنان را عملیاتی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به شعار هفته ناجا با عنوان “پلیس هوشمند؛ امین مردم”، ادامه داد: نیروی انتظامی این افتخار را دارد که بیشترین خدمات را به مردم ارائه دهد این مهم را توفیق و افتخاری بزرگ می دانیم و البته در نظر داریم در هفته ناجا میزان خدمات دهی را مضاعف کنیم. 

وی اضافه کرد: هوشمندسازی پلیس به عنوان یک اولویت اساسی در نیروی انتظامی دنبال می شود و برای این مهم گام های جدی برداشته شده و زیرساخت های لازم در دست آماده سازی است از طرفی تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی را نیز به عنوان یک چشم انداز و هدف اصلی دنبال می کنیم.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی مأموریت های بزرگی را عملیاتی و اجرائی می کند، خاطر نشان کرد: همواره در تلاشیم که سرباز خوبی برای ولایت و خدمتگزار شایسته ای برای مردم باشیم.

شایان ذکر است، پروژه های عمرانی و مهندسی به صورت ویدئو کنفرانسی در استان هایی چون مازندران، فارس، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، قم، شهرستان ملارد و … افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *