نیروی پلیس اول مهر برای جلوگیری از گره ترافیکی آماده باش هستند

لسان: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز فصل پاییز و ماه مهر اضافه کرد: در طرح آماده باش پلیس راهور برای اول مهرماه از ۱۴ هزار و ۹۰۲ نفر نیروهای پلیس راهور در شهرها بهره می بریم و از تمام امکانات برای اول مهر استفاده می کنیم تا با کمترین گره ترافیکی رو به رو شویم.

سردار سیدکمال هادیان فر روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: همچنین ۱۱۲ هزار وسیله با ظرفیت ۲ و نیم میلیون دانش آموز را برای سرویس مدارس پیش بینی کردیم و از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه طرح آماده باش پلیس راهور آغاز می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیش بینی ما این است که امسال در آغاز مهر ماه ترافیک بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و در همین راستا لازم است دیگر دستگاه ها نیز اقداماتی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در همین راستا از استانداران و روسای ادارات درخواست می کنیم که به منظور حل مشکل ترافیک در ۱۰ روز نخست آغاز سال تحصیلی جدید، ساعات آغاز کار ادارات را به مدت دو ساعت شناور کنند.

بیش از ۵ هزار نفر در جاده ها و معابر شهری جان باختند

در چهارماه اول سال ۹۸ بر اساس آمارهای پزشکی قانونی دریافت شده پنج هزار و ۸۳۳ نفر از هموطنان در جاده های کشور یا در معابر شهری بر اثر تصادف جان باخته اند.

از این شمار جان باختگان حوادث رانندگی هزار و ۴۳۶ نفر در شهرها و چهار هزار و ۳۹۷ نفر در جاده ها ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یادشده ۱۲۳ هزار و ۶۲۴ نفر در اثر وقوع حوادث رانندگی و ترافیکی مجروح شده اند که ۳۴ درصد تصادفات در جاده هاست و بیش از ۷۰ درصد جانباختگان نیز در جاده ها جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *