لزوم کمک دولت برای تأمین بخشی از هزینه های اتوبوسرانی

لسان: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه به ۷ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم، بر ضرورت کمک دولت در تأمین بخشی از هزینه های اتوبوسرانی تاکید کرد.

محمود ترفع با اعلام اینکه اتوبوس های دوکابین خطوط تندرو در سنوات گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شده اند و بخش خصوصی هم با حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوس های تک کابین مورد نیاز را تامین کرده است، گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمت ها، خرید اتوبوس جدید برای بخش خصوصی دیگر امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، تهران ۳ هزار دستگاه اتوبوس کم دارد، ضمن اینکه نزدیک به ۴ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود نیز باید از رده خارج شود، اظهار کرد: به این ترتیب، تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد.

ترفع با بیان اینکه هزینه های شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسام آور شده و به همان نسبت، درآمد های آن به دلیل کاهش مسافر، کم شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تا کنون همه هزینه های خرید مواد ضد عفونی کننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمد ها و افزایش هزینه های بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: فقط یک قلم در خصوص ماسک مورد استفاده روزانه، با توجه به ۶۳۰۰ پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیرو های عملیاتی و ستادی و نیز ۵ هزار راننده و کارکنان بخش خصوصی، هر روز به ۱۱۳۰۰ ماسک نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *