لزوم بازسازی و مقاوم‌سازی 22 هزار کلاس درس در تهران

لسان: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در تهران نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی 22 هزار کلاس هستیم، گفت: میانگین تراکم دانش آموزی در تهران 33 نفر است در حالی که میانگین کشوری 24 نفر است.

عبدالرضا فولادوند در آیین بازگشایی مدرسه دخترانه خیرساز مولود اسلامیه در منطقه 8 آموزش و پرورش تهران ضمن قدردانی از مجمع خیران مدرسه ساز گفت: خشت خشت این مدرسه با عشق، محبت و انگیزه بر روی هم گذاشته شده است.

وی افزود: مدارس زیادی داشته ایم اما خیرانی با این انگیزه و عشق و پیگیری کمتر می توانیم پیدا کنیم. امروز یکی از خیران بزرگ شهر تهران “امیروفایی” را از دست دادیم. ایشان منزل مسکونی اش را به مدرسه تبدیل کرده بود و خودش در سرایداری یک مدرسه دورتر زندگی می کرد و هر روز می آمد و دانش آموزان مدرسه اش را می دید و شادمان می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی که پایه مجمع خیران مدرسه ساز که در دنیا بی نظیر است را بنیاد نهاد گفت:

وضعیت مدارس در تهران خوب نیست و از انتهای جدول، یکی مانده به آخر هستیم. آخرین رتبه مربوط به سیستان و بلوچستان و قبل از آن تهران است.

وی افزود: 8000 کلاس درس تخریب و 7000 کلاس درس در تهران به مقاوم سازی نیاز دارند و میانگین تراکم دانش آموزی در تهران 33 نفر است در حالی که میانگین کشوری 24 نفر است. در مجموع در تهران نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی 22 هزار کلاس هستیم.

فولادوند با اشاره به اینکه بزرگترین امید ما خیران مدرسه ساز هستند که 50 درصد بار آموزش و پرورش را با تعهد صد درصدی یا تعهد مشارکتی بر دوش می کشند گفت: دست خیران را می بوسم و بر این بوسه افتخار میکنم. اگر خیرین نبودند وضعیت ما از این بدتر بود.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما تکمیل و اتمام پروژه های مشارکتی خیرساز است که در آن تعهد داشتیم اظهار کرد: از رئیس شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس که در تغییر کاربری در آموزش و پرورش شهر تهران به ما کمک کردند قدردانی می کنیم.

به گفته وی این آموزشگاه به پیشنهاد خیران به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد و امیداست الگویی جدید از ساخت و ساز و مدیریت آن بگیریم.

مینو زمان، مدیر منطقه 8 آموزش و پرورش شهرتهران با اشاره به اینکه قریب 15 ماه پیش برادران معتمدیان ساخت مدرسه اسلامیه را کلید زدند گفت: مساحت این مدرسه 432 متر مربع و زیربنای آن یک هزار متر مربع است.

 مدرسه دخترانه مولود اسلامیه در چهار طبقه و شش کلاس درس ساخته شده است و دارای سالن اجتماعات و یک کتابخانه است. این مدرسه با یک هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا از سوی خیرین مدرسه ساز برادران عبدالحامد و محمد تقی معتمدیان و به پاسداشت مادرشان بانو مولود اسلامیه ساخته شده است که امروز مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *