سهم ۳۸ درصدی خودرو‌های سواری در آلودگی هوای پایتخت

لسان: هاشمی درباره میزان سهم وسایل نقلیه در آلودگی هوای پایتخت و آ‌خرین جزئیات از علت بوی نامطبوع تهران خبر داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح جلسه هم‌اندیشی صبح امروز، گفت: در جلسه هم‌اندیشی چند موضوع مطرح شد که یکی از آن‌ها بحث آلودگی هوا و بوی بد تهران بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که پیروز حناچی شهردار تهران برای بررسی بوی نامطبوع پایتخت به اداره کل محیط زیست شهرداری تهران رفته است، گفت: شهردار تهران گزارشی ارائه کرد و طبق نمودار‌ها از تاریخ ۲۳ آذر ماه سطح گوگرد در پایتخت بالا رفته بود.

هاشمی با اشاره به مباحث مطرح شده در بحث آلودگی هوا گفت: موضوعات جامعی در بحث آلودگی هوا مطرح شدند که این موضوعات در کمیسیون معماری و شهرسازی و محیط زیست شورا نیز مطرح شده‌اند.

او ادامه داد: زمانی که هوا غبارآلود است نقش ذرات معلق بسیار تأثیرگذار است؛ باید به این نکته توجه کنیم که در تولید ذرات معلق سهم خودرو‌ها پایین است، اما در بحث آلاینده‌های گازی سهم خودرو‌های سواری ۳۸ درصد، تاکسی‌ها ۹ درصد، موتور سیکلت‌ها ۱۰ درصد، وانت‌بار‌ها ۹ ونیم درصد، مینی‌بوس‌ها یک و نیم درصد و اتوبوس‌ها نیم درصد و کامیون‌ها ۳.۱ درصد است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که مطرح شد این بود که وظیفه شهرداری تهران در بحث آ‌لودگی هوا چیست و در این باب گزارشی از سوی کمیسیون ماده ۹۰ ارائه شده است که اردیبهشت ماه منتشر شد و در آن سهم ۹ دستگاه برای آلودگی هوا روشن شده است.

هاشمی با اشاره به نقش سایت دفع پسماند آرادکوه بر میزان بوی نامطبوع پایتخت، گفت: آرادکوه نقش پایینی در میزان تولید بوی نامطبوع در پایتخت دارد و همان گونه که اعلام کردم در زمان بوی نامطبوع پایتخت میزان گوگرد در پایتخت افزایش پیدا کرده بود.

او در تشریح ضرورت توسعه حمل ونقل شهرستان‌های اقماری پایتخت، گفت:‌از سال ۸۶ جمعیت شهرستان‌های اقماری تهران افزایش پیدا کرد و در حال حاضر ما ۴۳ شهرستان اقماری با ۶ میلیون نفر جمعیت داریم که باید سیستم حمل ونقل پرسرعت مانند مترو را برای آن‌ها تأمین کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: قطار ورامین در کنار ریل خراسان ساخته شده که به دلیل برخی از مسائل هنوز شروع به فعالیت نکرده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر برای کاهش تردد خودرو‌های شخصی خطوط حمل ونقل ریلی عمومی افزایش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *