توزیع ۳.۵ میلیون بسته معیشتی

لسان: در آستانه ماه مبارک رمضان، ۳ و نیم میلیون بسته معیشتی به همت بسیجیان، مردم نوع دوست و خیرین در ۱۴ استان توزیع می‌شود.

به همت سازمان بسیج مستضعفین در آستانه ماه مبارک رمضان به همت بسیجیان، مردم نوع دوست و خیرین در قالب رزمایش “کمک مومنانه” فردا (پنجشنبه ۴ اردیبهشت) در ۱۴ استان ۳ و نیم میلیون بسته معیشتی به ارزش هر بسته حداقل ۳۰۰ هزار تومان تهیه و توزیع می‌شود.

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در روز ۲۱ فروردین مبنی بر حمایت از برخی قشر‌های ضعیف که زندگی شان با سختی در حال گذران است؛ بسیج با برگزاری رزمایش ” کمک مومنانه” با اعلام شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۴۴۸۵۲۰۹ و جمع آوری کمک‌های غیر نقدی از طریق ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور به دنبال تحقق این امرمهم است.

دبیر و سخنگوی رزمایش ملی کمک‌های مومنانه از شناسایی سه‌ونیم میلیون خانوار برای اهدای کمک‌های رزمایش مومنانه خبر داد.

زهرایی گفت: مردم کشور ما ثابت کردند که همیشه در مواقع غیرمترقبه همدلی و کمک‌های مومنانه‌ی خود را از یکدیگر دریغ نکرده‌اند و در بحران کرونا نیز در صحنه حضور داشتند.

زهرایی افزود: کرونا با وجودی که مشکلات بسیاری را برای مردم کشور ما و جهانیان بوجود آورد، اما باعث شد برانگیختگی اجتماعی در کشورمان قوام و ثبات بالایی پیدا کند و شاهد مثال آن هم رزمایش کمک مومنانه بود که این روز‌ها در حال اجراست.

وی افزود: این رزمایش توسط مردم و پیرو دستورالعمل مقام معظم رهبری که در نیمه شعبان امسال فرمودند چه خوب می‌شد رزمایش گسترده‌ای تحت عنوان کمک‌های مومنانه در سراسر کشورمان برگزار می‌شد، انجام گرفت. با توجه به این سخنان در همین چند روز شاهد بودیم که مردم چقدر ایثارگرانه در این رزمایش شرکت و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به آسیب‌دیدگان اهدا کردند.

زهرایی اظهار داشت: اهداف رزمایش یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است.

این رزمایش جامعه هدفی را مورد نظر دارد که قبلا زیر نظر نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نبودند.

تقریبا بین سه تا سه و نیم میلیون خانوار یک نفره و چندنفره در حال حاضر شناسایی شدند که یا از کرونا آسیب دیده بودند یا فقر بر آنان مستولی شده بود یا کسب و کار‌هایی داشتند که روزمزد بوده است.

وی افزود: در این طرح در حال گذر از مرحله مقدماتی آن هستیم و قرار است به رزمایش مهم و بزرگ “جهش تولید” منتهی شود و مبنای آن خود مردم و کمک‌های مردمی است.

همچنین در دو مرحله قرار است به این جامعه سه و نیم میلیون خانواری بسته‌های معیشتی ارائه شود.

این مسئول مرحله دوم را تعریف سه قله برای این رزمایش خواند و گفت: یکی از آن‌ها در اولین پنجشنبه اردیبهشت صورت می‌گیرد و قرار است نخستین بسته‌ها برای افراد شناسایی شده ارسال شود و به طور همزمان انعکاس رسانه‌ای از این فعالیت انجام خواهد گرفت.

تاکنون در استان‌های کشور بالغ بر ۵۰۰ هزار بسته آماده شده که فردا پنجشنبه ۴ اردیبهشت میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرحله توزیع از چهارم اردیبهشت تا نیمه اول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت و از نیمه‎ دوم ماه مبارک تا عید فطر نیز مرحله دوم واگذاری بسته‌های معیشتی این رزمایش انجام خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *