امسال ۱۰ ایستگاه جدید مترو به بهره برداری می رسند

مدیرعامل متروی تهران گفت: باتوجه به همت شورای شهر، برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری لسان ، هرمزى مدیرعامل متروی تهران گفت: باتوجه به همت شورای شهر، برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است.

 هرمزی با بیان اینکه برنامه سابق «تکمیل خطوط» با شیب ملایم بوده است، گغت: امسال، اما «توسعه» متروی تهران و آغاز عملیات اجرایی خطوط چهارگانه ۸ تا ۱۱ را داربم.

وی ادامه داد: ظرفیت متروی تهران امروز ۲۶۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است؛ برنامه ۷ساله ما، ولی رسیدن به ۵۰۰کیلومتر و ۳۰۰ ایستگاه است.

هرمزی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ آغاز شده است، تصریح کرد: حفاری تونل با دو دستگاه tbm از تیرماه شروع می‌شود و هر ماه ۳۰۰متر هر دستگاه تونل تمام‌شده تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: عملیات حفاری این خط (حدفاصل وردآورد تا حکیمیه) از تیرماه آغاز می‌شود.

هرمزی گفت: در خط ۹ هم برای نخستین‌بار بناست از تی‌بی‌ام‌هایی به قطر ۱۵.۷ متر استفاده شود که تونل سه‌طبقه تحویل خواهد داد؛ یک طبقه قطار، یک طبقه تأسیسات و یک طبقه اتوبوس برقی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود، گفت: میدان کتاب تیرماه با معماری جدید و ۱۰ ایستگاه در خط ۶ از شهید ستاری تا کن در نیمه ابتدایی سال افتتاح می‌شوند. تکمیل خطوط ۶و۷ نیز تا پایان امسال انجام می‌شود. 

هرمزی همچنین بیان کرد: با پنج مجموعه دانش‌بنیان پلتفرمی تحت عنوان «قطار ملی» تشکیل شده بود و قطار آماده است. امیدواریم با پایان تست‌ها، در تیرماه وارد خطوط شود. 

به گفته وی؛ درخصوص مود‌های جدید حمل‌ونقل، مانند تراموا، مطالعات انجام‌شده و کریدور شرق به غرب، ظرف دو سال با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

ایستگاه جدید علامه جعفری در خط ۴، از روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه با حضور زاکانی شهردار تهران افتتاح و به بهره برداری رسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *