هشت محصول جدید دارویی مهم با حمایت بانک ملی ایران به تولید انبوه رسید

داروی بیماریهای کلیوی، فشار خون، اعصاب و آلرژی از داروهای پر مصرف در کشور هستند که با حمایت بانک ملی ایران و هلدینگ آینده پویا توسط شرکت دارویی راموفارمین رونمایی و به تولید انبوه رسید. پیش از این 12 محصول جدید دیگر توسط این شرکت دارویی، تولید شده بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آینده پویا، با حضور افشار فتح الهی مدیرعامل هلدینگ آینده پویا از 8 محصول جدید شرکت دارویی راموفارمین رونمایی شد. این محصولات تکمیل‌کننده سبد داروهای گوارشی، داروهای اعصاب مرکزی، ضد افسردگی و قلب و عروقی در این شرکت هستند.

 برخی از داروهای مذکور جزء داروهای با اهمیت در حوزه بیماری‌های پرفشاری خون و بیماری کلیوی است و تعداد تولیدکننده اندکی دارد. همچنین به جهت تکمیل سبد داروهای ضد مسمومیت‌های تابستانی، قرص لوپرامید به سبد راموفارمین اضافه شده است. شربت هیدروکسی‌زین نیز که جز داروهای ضد آلرژی مهم است نیز توسط راموفارمین تولید شده است.

داروهای ضد افسردگی(آمی‌تریپتیلین) و داروهای شل‌کننده عضلات، بیماریهای تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و گلودرد (قرص برم هگزین)  هم از جمله داروهایی هستند که در این مراسم رونمایی شدند.

با توجه به اینکه میزان مصرف عددی بازار این قرص‌ها در سال 1401 نزدیک به 550 میلیون قرص بوده است، شرکت های “راموفارمین” و “شفادارو” تحت نظارت هلدینگ آینده پویا و بانک ملی ایران در تلاش اند تا بتواند بخش از نیازهای دارویی کشور را برطرف کرده و از خروج ارز از کشور بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *