مجوزی برای فروش طلا در فضای مجازی صادر نشده است

لسان: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این اتحادیه تاکنون به هیچ واحدی، مجوز فروش طلا و سکه در فضای مجازی را نداده است.

ابراهیم محمدولی در نشست خبری درباره فروش طلا و سکه در فضای مجازی افزود:  پنج واحد برای فروش آنلاین طلا از وزارت صنعت، معدن وتجارت و اتحادیه کسب و کار در فضای مجازی مجوز گرفته‌اند که ربطی به اتحادیه طلا و جواهر ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: اکنون از پنج واحد مزبور، یک واحد پروانه فروش طلا از اتحادیه طلا و جواهر را دارد که آن نیز مربوط به فروش در فضای مجازی نیست.

محمدولی با بیان اینکه مخالف فروش طلا و جواهر در فضای مجازی نیستیم، گفت: تاکید داریم که آیین‌نامه و چارچوب خرید و فروش طلا در فضای مجازی باید تدوین شود.

وی تصریح کرد: لازم است شرایط نظارت بر داد وستد طلا در فضای مجازی و رسیدگی به شکایات وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با برشمردن برخی مشکلات رخ داده در این بخش گفت: هفته گذشته فردی به اتحادیه اعلام کرد که 250 میلیون تومان طلا در فضای مجازی خریداری کرده، اما اکنون نه از طلاها خبری هست و نه می‌شود که فروشنده را شناسایی کرد.

محمدولی گفت: صنعت طلا توان اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور دارد، اما به دلیل برخی قوانین و مقررات داخلی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی این صنعت، مالیات بر ارزش افزوده طلاست که موجب رکود در بازار طلا شده و باید چاره اندیشی شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه مشکلات فعلی مانع اصلی صادرات طلا است، گفت: برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات طلاسازی نیز مشکلاتی وجود دارد.

مسعود یزدانی نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مشکلات صنعت طلا بسیار زیاد است ولی مهمترین ارزش افزوده است که بدون کارشناسی به صنعت طلا تحمیل شده است. رقابت صنعت طلا با کشورهای رقیب را با مشکل همراه کرده است.

وی با بیان اینکه مسایل اداری موانع زیادی را در تولید و صادرات صنعت طلا ایجاد کرده است، گفت: اگر مسولان با ما همکاری کنند صنعت طلا و جواهر کشور می توانند بجای نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشد. مشروط به اینکه موانع را بردارند و با صنعت طلا در تولید و صادرات همکاری کنند.

وی پیشنهاد داد که بانک مرکزی طلای موجود در خزانه را به صنعت طلا برای امر تولید و صادرات اختصاص دهد که رونق نیز در این صنعت ایجاد شود و درامدزایی برای کشور داشته باشد.

یزدانی از تشکیل چند پرونده قاچاق سکه و طلا در دستگاه قضا خبر داد و تصریح کرد: مردم حتما از مغازه های سکه فروش پروانه دار سکه بخرند که گرفتار سکه های تقلبی نشوند؛ سالانه 100 پرونده در این موضوع به اتحادیه می آید.

وی همچنین تاکید کرد که خرید و فروش طلای دست دوم ممنوع است از مردم خواست اصلا نسبت به خرید طلای دست دوم اقدام نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *