اقتصاد آینده طلا یا بیت کوین

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد رشد بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ در بازار جهانی طلا اثرگذار بود و به یکی از موانع رشد اونس تبدیل شد. اما اثر رمزارزها در بازار طلا چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری لسان، اونس جهانی طلا در روزهای قبل از تعطیلات سال نو میلادی همچون سال‌های گذشته روند صعودی داشت. اونس جهانی به کانال ۱۸۰۰ دلاری صعود کرد و رشد نسبتا خوبی را ثبت کرد. در مقابل قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نوسان‌هایی داشت.

طلای جهانی دو هزار دلاری

کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا تهران توضیح داد که ابتدای سال ۲۰۲۱ برای مسیر اونس جهانی ثبت قیمت دو هزار دلاری را پیش‌بینی می‌کردند اما شاهد آن بودیم که به دلایل مختلف این پیش‌بینی برای اونس جهانی طلا محقق نشد.

او روند طلای جهانی را به دلیل تعطیلات کریسمس با نوسان کم پیش‌بینی می‌کند.

اثر رمزارزها در بازار طلا

نایب رئیس  اتحادیه طلای تهران گسترش بازار رمزارزها را در بازار طلا موثر می‌داند. او اعتقاد دارد در سال‌های گذشته دارایی‌ها بیش‌تری در بازار طلا در سطح جهانی وجود داشت اما رشد بازار رمزارزها در بازار طلا اثرگذار بود.

کشتی‌آرای حرکت سرمایه‌ها به سمت بازار رمزارزها را یکی ازعوامل کاهش تقاضا در اونس جهانی و ناکامی رسیدن اونس جهانی به مرز دو هزار دلار می‌داند.

او در ادامه اشاره کرد که دلایل دیگری همچون شیوع بیماری‌های جدید و نوسان در وضعیت اقتصاد جهانی ازعوامل موثر در نوسان‌های اونس جهانی در سال ۲۰۲۱ بودند.

رکود در بازار مصنوعات طلا

کشتی‌آرای به وجود شرایط عادی در بازار داخلی طلا و سکه خبر داد و گفت: در حالی که در بازار شرایط معاملات در چند وقت اخیر تغییرات زیادی نکرده است رکود در بازار همچنان وجود دارد. // تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *