رئیسی: ضرورت رسیدگی ویژه، تخصصی و سریع به پرونده‌های مرتبط با واحدهای تولیدی

قوانین مربوط به تولید به طور کامل اجرا شود لسان: رئیس قوه قضاییه با تاکید بر بازخوانی و مرور قوانینی از جمله قانون توسعه فضای کسب و کار، قانون رفع موانع تولید و قانون اقتصاد مقاومتی گفت: باید قوانینی که تصویب شده به طور کامل اجرا شود زیرا در فضای کسب و کار و رونق تولید نقش مهمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری لسان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در هر سالی که شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود، این اعلام به معنای نیاز جدی کشور به تحقق عملی آن شعار است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری اعلام یک شعار می‌کنند امروز این نیاز کشور است و باید همه دستگاه‌ها با همه ظرفیت خود برای تحقق این شعار تلاش کنند و دستگاه قضایی چه در بخش نظارت و چه در بخش قضاوت باید ببیند که چگونه می‌تواند پشتیبانی کند و در کجای موضوع پشتیبانی از تولید، حمایت از تولید و رفع موانع تولید قرار دارد.

رئیسی گفت: قوه قضاییه در هر بخشی که با ظرفیت‌های قانونی امکان حمایت از تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید وجود دارد، باید در این عرصه فعالانه و در عمل و اجرا ظاهر شود و این وظیفه دستگاه قضایی است.

وی افزود: باید از همکاران خود در سراسر کشور تقدیر کنم که در دو سال گذشته علی رغم برخی از مشکلات و کمبودها بیش از دو هزار واحد تولیدی را فعال کردند و یا از موانع برای فعال شدن آن‌ها جلوگیری کردند و این جای تقدیر دارد.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: همکاران قضا در سال گذشته تلاش کردند بیش از هزار واحد تولیدی را سرپا نگهدارند و یا از تعطیلی نجات دهند و یا اینکه اگر قرار است اخلالی در کار آن‌ها ایجاد شود، نگذارند این اخلال اتفاق بیفتد که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید تولید در کشور با هیچ مانعی مواجه نباشد، خاطرنشان کرد: شب گذشته گزارشی از استان‌ها در رسانه ملی داشتیم که کار بسیار خوبی را  انجام دادند؛ نگذاریم تولید با مشکل مواجه شود.

وی همچنین با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است، ادامه داد: واردات بی رویه در کشور، تولید را دچار آسیب می‌کند.

رئیس دستگاه قضا به حمایت از تولید، مبارزه با فساد و مبارزه با قاچاق کالا به عنوان ضروریاتی که برای مانع زدایی از مسیر تولید مورد تاکید است، اشاره کرد.

رئیسی با تأکید بر ضرورت رسیدگی ویژه، تخصصی و سریع به پرونده‌های مرتبط با واحدهای تولیدی، گفت: تمام مراجع و واحدهای قضایی که پیگیر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی هستند باید به سرعت این موضوع را در دستور رسیدگی قرار دهند و شعبات تخصصی رسیدگی به مسائل واحدهای تولیدی نیز باید از مشورت مشاوران اقتصادی بهره بگیرند و بدانند که این مشورت خلاف استقلال قضات نیست و به روشن شدن بهتر موضوع برای قاضی کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت منابع انسانی دستگاه قضایی باید نسبت به تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی ویژه برای همه قضات به ویژه قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های اقتصادی و تولیدی مبادرت ورزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *