قطار کابینه در ایستگاه پایانی

به گزارش پایگاه خبری لسان ، تاکنون لیست هایی که در فضای مجازی و گاها سایت های خبری در مورد چینش کابینه سیزدهم انتشار یافته چیزی جز حدس و گمانه زنی نبوده ، البته در این میان برخی هم استفاده از رسانه های تحت امر ، اهداف خود را دنبال کرده اند.
طبق اخرین  شنیده ها از اخبار کابینه برخی گزینه ها قطعی و با بعضی از اعضا احتمالی دولت آینده آیت الله رییسی مذاکراتی صورت گرفته است. با وجود مذاکرات صورت گرفته آقای نیکزاد و رهبر برای پست معاون اولی پیشنهاد شده اند، در صورتی   که  معادلات به سمت رهبر پیش رود،  معاونت اقتصادی را به اقای پرویز داودی محول خواهند کرد.
سازمان محیط زیست هم در این باره سمیه رفیعی نماینده تهران و رییس فراکسیون محیط زیست برعهده می گیرد. شهاب نادری که در متحد کردن کردها و اهل تسنن و مذاهب در جریان انتخابات تلاش گسترده ای داشت و نماینده سابق اصولگرای مجلس را در کارنامه داشته به عنوان معاون رییس جمهور در امور مذاهب و قومیت ها و یا وزارت گردشگری نام برده می شود.
سعید محمد همچنان مرد شماره یک وزارت راه و شهرسازی دولت جدید خواهد بود. برای وزارت نفت از میان سه گزینه احتمالی یکی انتخاب خواهد شد. و وزارت بهداشت به کامران باقری سپرده می شود.در مورد گزینه وزارت صمت نام های زیادی به چشم‌ می خورد ولی فرهاد تقوامنش جزو گزینه های احتمالی هست. در مورد معاونت ارتباطات و رسانه رییس جمهور ، سیاوش الفتی عهده دار این مسئولیت خواهد شد . و یا دستیار رسانه ای معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده خواهد شد.
الفتی فعال رسانه ای اصوالگرا باسابقه 21 سال فعالیت در رسانه های مختلف کشور و سایقه عضویت در شورای رسانه های مجازی دفتر مشورتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت و مدیرکل روابط عمومی سازمان های دولتی و بخش خصوصی را در کارنامه دارد. و دارای چند رسانه می باشد.
ضمنا الفتی از اسفندماه 1399 مسئولیت پویش های مردمی آیت الله رییسی را برعهده گرفت. وزارت تعاون ورفاه هنوز به جمع بندی نرسیده ولی از اقای پرویزی برای این مسئولیت نام برده می شود. از حسینی پور و شیرمردی به عنوان دو گزینه بنیاد شهید نام برده می شود. علی عسکری رییس صداوسیما گزینه رئیس دفتری و وزارت کشور به زاکانی یا مرتضوی می رسد.
وزارت ورزش به محسن منصوری و معاونت پارلمانی وزارت ورزش به امیر عرب سپرده می شود. عرب سه دوره است که به عنوان مشاور فراکسیون ورزش مجلس فعالیت داشته و بیش از یک دهه در ورزش زورخانه ای خدمات شایانی داشته است. و از تقی پور به عنوان‌وزیر احتمالی ارتباطات یاد می شود.// نسیم اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *