رئیس مجلس: آموزش و پرورش باید مردمی باشد نه خصوصی

آقای قالی‎باف! مدرسه آقازاده‎تان مردمی است یا خصوصی؟!

«رطب خورده کِی کند منع رطب!؟» شاید بتوان این تمثیل را وصف حال بسیاری از مقامات سیاسی کشور دانست که اگرچه سخنان حق بسیاری را به زبان می آوردند اما در حیطه عمل، کاملاً نقیض گفته هایشان رفتار می کنند! در جدیدترین نسخه از این تناقضات، محمدباقر قالی‎باف در جمع فرهنگیان اینگونه اظهار داشته است: «نباید فراموش کرد که مردمی‌سازی با خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش متفاوت است لذا مدارس باید مردمی شوند نه خصوصی.»!

اگرچه رئیس مجلس یازدهم بر آن بوده تا با این صحبت، نقدی بر پولی‎سازی افسارگسیخته در نظام تعلیم و تربیت کرده باشد اما ای کاش شخصی از حاضرین در جلسه جسارت می داشت تا بلافاصله پس از شنیدن این سخن از جای برخاسته و از وی بپرسد که آیا مدرسه «مهر هشتم» تحت نظر الیاس قالی‎باف، مشمول مدارس “مردمی” است یا جزو مراکز آموزشی “خصوصی” دسته بندی می شود؟!

گفتنی است مجموعه مدارس غیرانتفاعی «مهر هشتم» تحت نظر موسسه شمس الشموس در سال 1389 توسط الیاس قالی‎باف در منطقه خوش آب و هوای سعادت آباد تهران بنیان نهاده شد. گزارش ها از آن حکایت دارند که والدین هر دانش آموز بابت حضور در این مدرسه، متحمل پرداخت شهریه چند ده میلیون تومانی خواهند بود تا فرزند قالی‎باف نیز همچون فرزند حدادعادل در مدارس زنجیره ای «فرهنگ»، جایگاه مجموعه تحت امرش را در رنکینگ مدارس با شهریه های نجومی حفظ کرده باشد!

در عین حال، با وجود سفرهای اخیر رئیس مجلس انقلابی به دو استان محروم خوزستان و سیستان و بلوچستان و آگاهی از وضع فجیع کلاس های درس و مدارس بعضاً کپری اهالی این مناطق، اما آقازاده ایشان، شعب دوم مدارس مهر هشتم را در جزیره زیبای کیش افتتاح نموده و ترجیح داده است تا بجای مشارکت در آموزش بچه‎های 96% قشر مستضعف جامعه، وظیفه خطیر تعلیم و تربیت فرزندان 4% مرفه الباقی را بر عهده بگیرد!

متاسفانه در موارد اینچنینی، مسئول مدعی، مخاطبین را چنان خالی‎الذهن می پندارد که با به سخره گرفته شعور ایشان، سعی در اثبات حقانیت خویش دارد؛ غافل از اینکه با فرض سکوت تمام مردم، بالاخره کودک بی‎باکی پیدا خواهد شد که لُختی پادشاه را جار زده و دیگران را بیدار کند!

/صراط نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *