وزیر کار: کارگزاری های متعدد تامین اجتماعی باعث افزایش فساد شدند

لسان: محمد شریعتمداری در مراسم تدوین سند فقر و تعارض منافع گفت: پژوهش های علمی نشان می دهد رابطه معناداری میان افزایش فساد و کاهش رفاه عمومی وجود دارد که اگر این رابطه را از میان نبریم و با فساد برخورد واقعی نداشته باشیم رفاه عمومی خدشه دار می شود و این برای چهره نظام اسلامی خوب نیست.

شریعتمداری افزود: تمامی شعارهای اوایل انقلاب حول رفع تبعیض مقابله با فساد و حمایت از محرومان بوده است. اگر این ارزش ها را زیر پا بگذاریم اساس انقلاب را زیر سوال برده ایم. انقلاب در دنیا شناخته نمی شود مگر با همین رویکرد، در عمل باید به این موضوع بپردازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مقابله با فقر چیزی شبیه بازی است، درباره فقر و اقتصاد و گرایش به جوانان نشست می گذاریم و گفتگو می کنیم که برای جامعه خسته کننده شده است، باید برای مقابله جدی افراد و مصادیق این مقابله در راس پیگیری این مهم باشند.

شریعتمداری گفت: از خودمان شروع می کنم؛ باید بگویم امروز که کنار هم نشسته ایم، وجود کارگزاری های متعدد تامین اجتماعی باعث افزایش فساد شده است، مقابله با فساد در این باره از اولویت هاست. فعالیت پژوهشی پیرامون موضوع فساد و تعارض به مثابه نورافکنی است که باعث روشنگری بیشتر موضوع خواهد شد. باید با مصادیق این موضوع برخورد کنیم تا مردم باور کنند این در این کار جدی هستیم.

شریعتمداری عنوان کرد: لایحه شفافیت و نیز لایحه مدیریت تعارض منافع را تقدیم مجلس کرده ایم و امیدواریم به تصویب برسد. می خواهیم این کار علمی جلو برود، باید منتظر فشارها هم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *