افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت مسکن در 7 سال گذشته

لسان:   بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که از مردادماه سال ۹۲ تا خرداد ۹۹ قیمت مسکن در تهران حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

مطابق آمار منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مردادماه سال ۹۲ (شروع دولت یازدهم) متوسط قیمت مسکن در تهران ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بود. در ماه مورد اشاره بیشترین متوسط قیمت مسکن با ۸ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان مربوط به منطقه یک بود.

کمترین متوسط قیمت نیز با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان متعلق به منطقه ۱۸ بود.  این در حالی است که طی ۷ سال منتهی به خردادماه ۹۹ قیمت مسکن به صورت نجومی افزایش یافته است.

بر این اساس متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران با افزایش ۳۹۷٫۴۲ درصد در آخرین ماه بهار امسال مانند سایر بازارهای اقتصادی از جمله طلا و ارز رکورد تاریخی را ثبت کرده است.

بیشترین متوسط قیمت مسکن در تهران متعلق به منطقه یک با ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان است؛ به عبارت دیگر از مردادماه ۹۲ تا خرداد ۹۹ متوسط قیمت در این منطقه ۳۹۶٫۱ درصد افزایش یافته است.

کمترین متوسط قیمت نیز با ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اختیار منطقه ۱۸ است. در ۷ سال اخیر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه  ۳۷۵٫۷ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *