درآمد کلان شهرداری بابلسر و پیمانکاران از پارک خیابانها

چند صباحی است که شهرداری ها با انعقاد قرارداد، محلهای تحت مالکیت خود را در قبال دریافت وجوه هنگفت به پیمانکاران اجاره می دهند و درآمدهای حاصل از این قراردادها را جهت هزینه های عمرانی شهر هزینه می کنند . در این بین پیمانکاران به دنبال کسب درآمد بیشتر بوده تا بتوانند هم حق السهم شهرداری را پرداخت نمایند و  هم خود دلی از عزا در بیاورند.

بابلسر یکی از شهرهای توریستی مازندران بوده که افراد زیادی برای استفاده از جاذبه های ساحل آن به کنار دریا می روند. این شهر دارای 9 پارکینگ بوده و از صبح تا پاسی از شب، میزبان میهمان و همشهریان است . طبق مجوز شهرداری بابلسر، تمامی خودروها بجز پلاک بابلسر برای استفاده از پارکینگ باید هزینه ای بالغ بر 50،000 ریال پرداخت کنند . براساس مشاهدات عینی ، طی یکساعت بیش از 50 خورو وارد پارکینگ شماره صفر شده و از اکثر آنها وجه بابت ” طرح ساماندهی دریا پارکینگ های 9 گانه بایلسر” دریافت می شود . با یک حساب سر انگشتر میتوان پی برد که پیمانکاران این پارکینگ ها بیش از 10،000،000،000 ریال در ماه درآمد دارند و البته شهردای هم بر اساس همین درآمد، حق کمیسیون خود را دریافت می کند .

تا اینجای کار بسیار خوب و منطقی است، اما آیا نظارتی به نحوه انجام این کار است. بر اساس شکایت برخی از مسافران و مشاهدات عینی، به برخی تخلفات و عدم نظارت مسئولین شهرداری بابلسر اشاره می کنیم .

  1. پیمانکاران در محلهایی فراتر از مکان پارکینگ ها مستقر شده اند( از ابتدای خیابان منتهی به پارکینگ) لازم به ذکر است تعداد محل های پارک خودرو در طرفین این خبابانها تا پارکینگ، (پارکینگ صفر) حدود 2 برابر تعداد خودروها در محل اصلی پارکینگ است. (یعنی بیش از 2 برابر درآمد بدون اطلاع شهرداری.
  2. پیمانکار پارکینگ صفر بابلسر هیچ نام و نشانی ندارد و فقط شخصی قوی هیکل را بدون لباس فرم و کارت شناسایی در ابتدای خیابان مستقر کرده است و با لحنی بی ادبانه باج گیری می کند. ( تصویر ضمیمه)
  3. بر روی رسیدهای پارکینگ با خط درشت نوشته ” تابستان 98″ که امر نشان می دهد که این طرح مربوط به تابستان بوده و پیمانکار مربوطه از بی اطلاعی شهردار و مسئولین (!؟) سوء استفاده کرده و در حال امرار معاش به ظاهر حلال خود است . (تاریخ گزارش 4/7/98)

لازم به ذکر است برای پیگیری موضوع با آقای بی غم (مسئول پیمانکاران شهرداری بابلسر ) و حمید قنبری (مسئول خدمات شهری شهرداری بابلسر) تماس گرفته شد که متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *